CONCEPT VOORSTEL
STIHO
Voor het concept van de STIHO is de wens om terug te gaan naar de basis met als groot voorbeeld het gebruik van de herkenbare neon-kleurige, zelf gekopieerde posters en printjes.
Dit vinden wij een te gek idee en zijn hier mee enthousiast aan de slag gegaan.
Het concept is om het papierformaat (A-formaat) te gebruiken als een basismaat. En een patroon te ontwikkelen dat de link legt met het mooie glazen dak met zijn vele ramen.
Het standaard teken voor het formaat van bijvoorbeeld een A4-formaat is een rechthoek met één diagonaal erin. Dit icoon willen we gebruiken om door te voeren in de huisstijl om zo een herkenbaar patroon te ontwikkelen waarin je zowel de verschillende A-formaten als het patroon van het glazen dak van de Stiho herkent.
Het mooie van de A-formaten is dat het altijd te halveren is. Zo is de lange zijde van een A4 dezelfde maat als de korte zijde van een A3. Hierdoor maakt het niet uit welk formaat je de poster print. Hij past altijd in het grotere geheel. Dit is in ons idee dan ook het uitgangspunt. Of je nu zélf op A3 of A4 posters print, of ze op A2 laat drukken: ze passen qua formaat altijd bij elkaar. Zo kan je dus ook heel veel verschillende posters bij elkaar plaatsen en krijg je toch één geheel.
Ook is het dan mogelijk om een poster waarop alleen een patroon is afgebeeld erbij te plakken. Ook dán is het toch nog heel herkenbaar en één geheel.
De meest gebruikte kleuren van neon-papier zijn:
Geel / Magenta / Groen. Door deze kleuren ook te gebruiken als huisstijl kleuren krijg je zowel online als offline dezelfde uitstraling.
We hebben meerdere variaties gemaakt. Zowel kleurenposters als posters op neon-papier.
Groter dan A3-papier is neon-papier vrij duur om te drukken. Hierdoor is onze keuze om toch full-colour posters te drukken en tot A3-formaat kan je zelf goed printen.
Wij zijn in ons voorstel nu nog uit gegaan van de naam
BURGER DEPOT.
Waarbij de O een flexibele O is die kan meerekken in het formaat van het A-formaat, zodat het altijd past.
Dit wordt dus toch niet de naam, maar dit idee kunnen we ook heel goed toepassen in de naam van BURGER HAVEN waarbij bijvoorbeeld de E flexibele pootjes krijgt die langer kunnen worden (mooie metafoor voor de drie Havenkwartierarmen).
Het patroon hebben we ook vertaald naar herkenbare vlakverdeling voor online doorvertaling. Met in ons achterhoofd houdend dat we hier makkelijk templates voor kunnen maken die jullie zelf kunnen invullen.
Kortom, een herkenbare stijl die goed te combineren is met de huidige huisstijl, maar toch ook eigen en herkenbaar is voor haar nieuwe locatie. Ook denken wij dat het lijnenspel goed de link legt met het dak als herkenbare vormgeving.
We zijn heel erg benieuwd naar wat jullie ervan vinden.
OFFLINE
ONLINE